Dag 75 - Ontwenningsperiode - Reisverslag uit Larrasoaña, Spanje van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu Dag 75 - Ontwenningsperiode - Reisverslag uit Larrasoaña, Spanje van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu

Dag 75 - Ontwenningsperiode

Door: Aart-Jan Elsenaar

Blijf op de hoogte en volg Aart-Jan

22 Augustus 2018 | Spanje, Larrasoaña

Totaal gelopen: 1983 km.

Ik heb vannacht bijzonder goed geslapen. Ik had verwacht met zoveel mensen in een ruimte dat er veel werd gesnurkt of op een andere manier kabaal werd gemaakt.
Misschien kwam het door de intensieve en vermoeiende dag, maar ik heb als een blok geslapen.
Tegen zes uur werd ik wakker van de eerste mensen die al klaar waren om weg te gaan en rond kwart voor zeven stond ik zelf op de binnenplaats van het grote complex om te vertrekken.

Ik was weg blij met met miijn hoofdlamp die ik in Saint-Jean-Pied-de-Port had gekocht, want het eerste atuk ging door een donker bospad en de vertrouwde Franse pijlen kon ik zo niet ontdekken. Maar al gauw begreep ik dat je de gele pijlen moesr volgen en in elk dorp of drukke weg stonden borden met richtingsaanwijzers. Met andere woorden verdwalen was niet mogelijk.
Het eerste gedeelte tot Zubiri liep ik samen met Josė uit Allicante (Spanje) en Janina uit Venezuela. Ik had ze gisteren in Roncevalles al ontmoet en vanmorgen kwam ik ze per tieval weer tegen. Samen zijn we opgelopen tot Zubiri, maar zoals dat gaat op de camino, je ontmoet en je laat weer los Josė besluit in Zubiri te overnachten en Janina wil Pamplona zien te bereiken.l

Omdat ik al rond het middaguur in Zubiri ben , waar ik in eerste instantie bedacht had om te slapen, besluit ik door te lopen naar Larresoane, een kilometer of vijf daar vandaan.
Dat heeft als voordeel dat ik morgen niet zo ver hoef te lopen naar Pamplona, en op mijn gemak kan kijken of er een goede aansluiting is naar Deba, om mijn nichtjes te zien en stil te staan bij het graf van mijn broer Willem en zijn vrouw Konxti.

Larresoane is maar een klein plaatsje en ik had verwacht dat het niet zo druk zou zijn. Desalniettemin zijn alle herbergen hier volgeboekt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aart-Jan

Actief sinds 07 Mei 2018
Verslag gelezen: 4413
Totaal aantal bezoekers 748681

Voorgaande reizen:

13 Mei 2022 - 13 Juni 2022

De Camino Portugues

09 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Aart-Jan pelgrimeert naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: