Dag 100 - Een klein feestje - Reisverslag uit La Faba, Spanje van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu Dag 100 - Een klein feestje - Reisverslag uit La Faba, Spanje van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu

Dag 100 - Een klein feestje

Door: Aart-Jan Elsenaar

Blijf op de hoogte en volg Aart-Jan

16 September 2018 | Spanje, La Faba

Totaal aantal gelopen: 2561 km.
Nog te lopen naar Fisterra: 256 km.

Ik vond het een klein feestje waard. Honderd dagen onafgebroken gewandeld. Drie maanden en een beetje onderweg. Ik heb het niet uitbundig gevierd, maar er wel even bij stil gestaan.

Ik was vanmorgen weer goed uitgerust. De vermoeidheid was denk ik toch te wijten aan de intensieve afdeling naar Ponferrado.
Het scheelde ook, dat we vandaag bijna alleen maar over een weg hebben gelopen. Het past niet in het beeld van de camino, want tot nu toe heb ik veldwegen of grindpaadjes naast de weg gelopen, maar waarschijnlijk kon het dit keer niet anders.
Desondanks was het niet vervelend lopen. Integendeel zelfs. Het was een prachtig, groen berglandschap waarin ik liep en dat verveelde geen moment.

Na het dorp Ruitelán was het gedaan met het asfalt en volgde er een stevige beklimming van 300 meter over een rotsachtig paadje naar La Faba. Een klein, schilderachtig dorpje midden in het gebergte.
Hier slaap ik vannacht in de Albergue Municipal en kijk vanuit mijn slaapkamer uit op het groene gebergte.
Het is geen verkeerde plek om de nacht door te brengen.

  • 16 September 2018 - 16:06

    Annelies:

    Hallo Aart-Jan,

    Van 2 t/m 12 september heb ik een stuk van de route in jou voetsporen gelopen. In tien dagen van Nevers tot la Soutternaine. Maar een klein stukje vergeleken met jou. Geweldig om je verslagen te lezen.
    Geniet van de komende tijd!

    hartelijke groet,
    Annelies Bouwman

  • 16 September 2018 - 18:45

    Eva:

    100 dagen alleen maar gewandeld, wat een ongelofelijke prestatie

  • 16 September 2018 - 18:49

    Eva:

    Trotse dochter hier ! Vorige reactie was niet compleet geladen.

  • 17 September 2018 - 08:46

    Hilde:

    Wauw! Honderd dagen! En elke dag weer met plezier op weg. Wat een prestatie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aart-Jan

Actief sinds 07 Mei 2018
Verslag gelezen: 3275
Totaal aantal bezoekers 748696

Voorgaande reizen:

13 Mei 2022 - 13 Juni 2022

De Camino Portugues

09 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Aart-Jan pelgrimeert naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: