Dag 8 - Evaluatie - Reisverslag uit Vught, Nederland van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu Dag 8 - Evaluatie - Reisverslag uit Vught, Nederland van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Evaluatie

Door: Aart-Jan Elsenaar

Blijf op de hoogte en volg Aart-Jan

17 Juni 2018 | Nederland, Vught

Afstand gelopen: 223 km. Uitgaven: 221 euro

Mijn gastvrouw Johanna heeft goed voor mij gezorgd. Kreeg na de warme maaltijd een bakje kwark (goed voor de spieren) en voor het naar bed gaan een sinasappel (extra vitaminen).
Vanmorgen had ze een lunchpakket gemaakt met gebakken ei en kaas (buffer tijdens het lopen).
Ze wilde geen geld hebben. Ik hoefde ook geen kaarsje voor haar te branden in Vezelay of Santiago, als ik maar behouden in Santiago aankom.
Van zoveel goede zorg word je helemaal stil.

Ondanks dat Brabant toch overwegend katholiek is krijg ik geen reacties op mijn schelp. In Vinkel bijv. stond ik in een supermarkt wat boodschappen af te rekenen voor bij de lunch, toen een vraag achter mij vroeg of ik voor de 4-daagse aan het trainen was. Ik probeerde haar te testen en zei dat ik een pelgrimsschelp had en een lange tocht voor de boeg. De vrouw keek mij glazig aan, maar bij de vrouw naast haar viel het kwartje en ze wenste mij een goede reis.
Dat veranderde trouwens net na Den Bosch, toen ik door drie mensen gelijktijdig een 'buen camino' werd nageroepen.

Hoewel ik het gevoel voor tijd al een beetje kwijt ben besefte ik dat het vandaag een week geleden is dat ik uit Enschede ben vertrokken. Tijd voor een korte evaluatie dus.
Na een stroef begin met diverse problemen met de voeten kom ik steeds beter in het ritme en beleef iedere dag als een feestje. Naast het wandelen zijn de fijjste momenten van de dag het moment dat ik mijn slaapadres verlaat en mij opmaak voor een nieuwe dag en bij aankomst dat ik onder de douche kan stappen.

Op dit moment, nu ik dit verslag type ben ik erg moe. Het was een lange etappe van circa 33 km. Via Vinkel naar Den Bosch en Vught naar mijn slaapplek hier in Esch.
Vooal het stuk voor Den Bosch was erg mooi. Bijna tien kilometer langs de rivier De Groote Weeteringe met vlinders en libelle's in de mooiste kleuren die voot mij uitvlogen.

Nu zo naar bed want morgen heb ik opnieuw een lange etappe voor de boeg.

  • 17 Juni 2018 - 07:38

    Karin:

    Kan me voorstellen dat je stil werd van de hartverwarmende zorg van je gastvrouw. Heel bijzonder!

  • 17 Juni 2018 - 18:15

    Hilde:

    Il was een paar dagen achter met lezen, maar ben nu weer helemaal bij. Fijn dat je voeten het weer goed doen. En dat je elke dag als een feestje beleeft. Rust vannacht lekker uit om morgen met nieuwe moed verder te gaan!

  • 17 Juni 2018 - 20:48

    Harry:


    Tjonge wat een geweldige beschrijvingen geef je iedere dag. Ik ben dit weekend pas gaan lezen en ben danig onder de indruk. Mooi dat je schrijft dat iedere dag een feestje is. Zowel het vertrek als de aankomst beleef je als iets moois. Ik denk onwillekeurig terug aan de vele km die we samen hebben gelopen.
    In de bergen, een Elfstedentocht of een Kennedymars. Prachtige herinneringen maar deze inspanningen verbleken bij datgene wat jij nu aan het doen bent.
    Groet, Harry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aart-Jan

Actief sinds 07 Mei 2018
Verslag gelezen: 7216
Totaal aantal bezoekers 748712

Voorgaande reizen:

13 Mei 2022 - 13 Juni 2022

De Camino Portugues

09 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Aart-Jan pelgrimeert naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: