Dag 7 - Wizends en WK voetbal - Reisverslag uit Vught, Nederland van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu Dag 7 - Wizends en WK voetbal - Reisverslag uit Vught, Nederland van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Wizends en WK voetbal

Door: Aart-Jan Elsenaar

Blijf op de hoogte en volg Aart-Jan

15 Juni 2018 | Nederland, Vught

Totaal gelopen: 190 km. Uitgegeven: 205 euro

In Gassel sliep ik eveneens in een pipo-wagen. Die stond helemaal achterin op een groot terrein. Ik moest langs een mini-kinderboerderij, een mini-camping en enkele Wigwam-tenten voordat ik bij mijn slaapplek was. Douchen moest ik een kleine 50 m. verderop. Ik was de enige gast op dit landgied.
De eigenaar en zijn vrouw moesten onverwacht naar Amsterdam i.v.m. een sterfgeval en met de mededeling: je red je verder wel hė, sliep ik moederziel alleen op dat grote terrein.

Omdat ik een korte etappe had heb ik het rustig aangedaan. De rugzak opnieuw ingepakt, een eitje uit het kippenhok gehaald (dat mocht ik), kopje koffie gezet en tegen kwart voor tien uit Gassel vertrokken.
Het was vandaag prachtig weer en op mijn dooie gemak door het Brabantse landschap richting Nistelrode gelopen. In Zeeland (serieus een dorp in oost-Brabant) mijn lunch in een supermarkt gekocht en bij de kerk ruim een uur daar gezeten.

In het natuurgebied MaasHorst trof ik een groepje mensen die op een stoeltje aantekeningen zaten te maken en door verrekijkers zaten te turen. Het bleken studenten van de universiteit van Wageningen te zijn. Ik tuurde met hen mee en zag op enkele honderden meters wat 'bruins' bewegen. Het bleken Wizends te zijn. Voor de leek: dat zijn Europese bizons en het groepje bestudeerden hun gedrag. En ja hoor, ik mocht ook even door de verrekijker turen en kon niet anders concluderen dat het indrukwekkende beesten waren.
En om het feest compleet te maken graasden een eindje verderop een kudde oerossen. Had ik ook nog niet gezien.

Het lopen ging vandaag ook prima. Hoewel ik alert blijf op de signalen van mijn voeten ben ik heel erg blij dat ik nu lekker door kan blijven wandelen.

Om half vijf kwam ik aan Nistelrode waar ik voor het eerst gebruik maak van de organisatie Pelgrims voor Pelgrims en ben ik te gast bij mevr. Nistelrooij. Ze had de deur nog niet voor mij open gedaan of ze vroeg of ik van voetbal en een maltbiertje hield.
Beiden kon ik beamen en kon het zo maar gebeuren dat ik onder het genot van een Wieckse Witte naar de wedstrijd Spanje-Portugal kon kijken.

  • 16 Juni 2018 - 23:28

    Thom:

    Klinkt als een van de betere dagen denk ik of niet? Mooie pot voetbal ook!

  • 18 Juni 2018 - 13:27

    Dva:

    Lekker plekje bij de wagen wel, zo te zien op de foto ! Hopelijk dat België een beetje leuk speelt straks. Word het vast een sfeervolle tocht als je de grens over bent !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aart-Jan

Actief sinds 07 Mei 2018
Verslag gelezen: 7216
Totaal aantal bezoekers 748710

Voorgaande reizen:

13 Mei 2022 - 13 Juni 2022

De Camino Portugues

09 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Aart-Jan pelgrimeert naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: