Dag 49 - De samensmelting - Reisverslag uit Éguzon-Chantôme, Frankrijk van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu Dag 49 - De samensmelting - Reisverslag uit Éguzon-Chantôme, Frankrijk van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu

Dag 49 - De samensmelting

Door: Aart-Jan Elsenaar

Blijf op de hoogte en volg Aart-Jan

27 Juli 2018 | Frankrijk, Éguzon-Chantôme

Totaal gelopen: 1291 km. Uitgegeven: 1767 euro

Vannacht erg slecht geslapen. Olivier had een thermometer gevonden en ondanks dat het raam in de slaapkamer open stond, was het om tien uur nog 31¤ binnen.
Het bleef de verdere nacht drukkend warm. Conny en Olivier gingen om vijf uur het bed uit en waren drie kwartier later weg. Ik ben er daarna uitgegaan en om kwart over zes was ik klaar om te vertrekken.
Anthoni sliep nog. Een aardige, wat hyperactieve jongen, met ee positieve blik op de samenleving, die alles "soeperrr" vindt en plotseling vreugdekreten kan slaken van blijdschap.

Het was kwart over zes nog heerlijk fris en liep heerlijk. Meteen na Cluis kreeg ik meteen een kadootje. Ik moest over ee viaduct van een paar honderd meter lang en heel hoog. Ik had een prachtig uitzicht over de vallei onder mij.

In het stadje Cargilesse was ik niet alleen in het Departement Creuse gekomen, maar kwamen ook de wegen uit Bourges en Nevers bij elkaar. Ik ben benieuwd hoe druk het nu wordt met pelgrims, want vanaf nu lopen we samen op naar St.-Jean-Pied-de-Port.
Een eindje na Curzion kwam ik Olivier en Conny tegen. Ze hadden in de rivier de Creuse gezwommen en kwamen net het pad op. Samen zijn we naar Eguzon gelopen. Daar namen we afscheid, want zij sliepen in een andere Gite.
In de prlgrimsherberg ontmoette ik Alex en Isabel. Een jong stel uit Amsterdam. Zij kwamen van de 'Bourges-lijn'. Niet veel later kwam ik onverwacht ook Anthoni binnen. Om het geheel compleet te maken kwamen Olivier en Conny ook langs en besloten we samen te eten.
Ik heb o.a. boodschappen gehaald en voor het eten gezorgd. Met wijn en stokbrood er bij hebben we de hele avond buiten gegeten.
Het wordt bijna een zwaan-kleef-aan effect, want iedereen wil orgen naar Le Souterraine en is de kans groot dat we elkaar daar weer treffen.

  • 27 Juli 2018 - 21:30

    Maryse:

    Dag Aart-Jan, door vakantie had ik je verslagen niet meer kunnen lezen, maar ben nu weer helemaal bij. Mooie avondlectuur!
    Veel succes nog.
    Maryse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aart-Jan

Actief sinds 07 Mei 2018
Verslag gelezen: 8210
Totaal aantal bezoekers 748657

Voorgaande reizen:

13 Mei 2022 - 13 Juni 2022

De Camino Portugues

09 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Aart-Jan pelgrimeert naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: