Dag 57 - Monsteretappe naar Sorges - Reisverslag uit Sorges, Frankrijk van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu Dag 57 - Monsteretappe naar Sorges - Reisverslag uit Sorges, Frankrijk van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu

Dag 57 - Monsteretappe naar Sorges

Door: Aart-Jan Elsenaar

Blijf op de hoogte en volg Aart-Jan

04 Augustus 2018 | Frankrijk, Sorges

Totaal gelopen: 1526 km.

Vanmorgen om half vijf ging de wekker, want ik had een etappe van 36 km. voor de boeg naar Sorges. Daartussen was namelijk nergens een plek waar ik kon slapen. Na een goed ontbijt ben ik iets na vijf uur op pad gegaan.
Alleen, en dat had ik mij kunnen bedenken, was het nog donker en zag ik niets, ook geen markeringen en de route, zo zag ik, zou al gauw het bos ingaan.
Heb snel een zaklamp op de mobiel gedownload en het eerste half uur volledig op het kompas van de GPS gelopen. Dat ging overigens prima en na een half uur begon het licht te worden en kon ik goed zien waar ik liep.
Om de warmte voor te zijn besloot ik in een keer door te lopen naar Thiviers, een afstand van 18 km. Eenmaal daar had ik de helft al gehad.
Het is overigens geen straf om zo in de vroege ochtend, terwijl de zon nog op moet komen, door het landschap van de Dordogne te lopen.

Om acht uur was de zon al op en begon ik al flink te zweten. Gelukkig liep ik opnieuw enige tijd door het bos en dat gaf de nodige verkoeling.
Nu we het toch over het bos hebben. Van de hospitaliere weet ik nu dat het beest dat mij gisteren aanviel in het Frans een ragondin heet. De afbeelding kwam precies overeen, maar weet nu nog niet hoe dit dier in het Nederlands heet.

Om tien uur was ik al in Thiviers. Heb daar op een terras uitgerust en omdat er een markt gaande was had ik genoeg te bekijken. Op de markt wat perzikken en een appel gekocht voor onderweg en toen weer verder.
Op weg naar Nėgrondes was míjn t-shirt zo nat van het zweet dat ik een droog t-shirt heb aangedaan.

Vanuit Nėgrondes was het nog vijf kilometer naar Sorges. Het leek er op dat ze het mij niet gemakkelijk wilde maken. Het was inmiddels een sauna buiten en die laatste kilometers was een kwelling. Een weg zo steil als een skischans, graspaden overwoekerd door onkruid en kleine steenslagweggetjes.
Maar uiteindelijk kwam ik na 36 km. om twee uur aan in Sorges.
De herberg ging pas om vier open. Die tijd heb ik overbrugd op een terras met een heerlijk koud biertje. En toen ik daarna in de herberg mij heb kunnen douchen was al het leed weer geleden.

  • 04 Augustus 2018 - 18:25

    John:

    Een beverrat.

    Volgens de Engelse Wikipedia:

    In France, the coypu is known as a ragondin. In Dutch, it is known as beverrat (beaver rat).

  • 07 Augustus 2018 - 10:25

    Eva:

    Niet spannend zo in het donker door het bos ? Kijk maar goed uit met de warmte, en goed drinken hè ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aart-Jan

Actief sinds 07 Mei 2018
Verslag gelezen: 7096
Totaal aantal bezoekers 748701

Voorgaande reizen:

13 Mei 2022 - 13 Juni 2022

De Camino Portugues

09 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Aart-Jan pelgrimeert naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: