Dag 53 - Afdalen naar St.-Leonard-de-Noblat - Reisverslag uit Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu Dag 53 - Afdalen naar St.-Leonard-de-Noblat - Reisverslag uit Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu

Dag 53 - Afdalen naar St.-Leonard-de-Noblat

Door: Aart-Jan Elsenaar

Blijf op de hoogte en volg Aart-Jan

31 Juli 2018 | Frankrijk, Saint-Léonard-de-Noblat

Totaal gelopen: 1403 km. Uitgegeven: 1909 euro

Vanmorgen rond acht uur zijn we vertrokken uit Les Billanges. Met 'we' bedoel ik Olivier, Conny, Alex en Floor.
We hadden vandaag een korte etappe van ongeveer 20 km.
Even gerust in le Chatenet-en-Dognon voor een kop koffie of mijn favoriete drankje 'Diabolo' (mintsiroop met spa rood).
We daalden af naar 400 meter en waren daardoor rond het middaguur al in Saint-Leonard-de-Noblat.
De sleutel van de prlgrimsherberg moesten we ophalen bij de Office de Tourisme, maar die zat nog dicht. Om de tijd te overbruggen geluncht in het centrum. Saint-Leonard-de-Noblat is een mooie, oude stad. Maar ik moest telkens nog aan gisteren denken hoe Françoise op haar manier de ontstaansgeschiedenis vertelde.

Eenmaal in de herberg even een korte siësta gehouden, want dr flinke beklimming van gisteren voelde ik nog in mijn lijf. Toen ik weer wakker was zat tot mijn verrassing Laura, die ik in Nevers ziek had aangetroffen, in de kamer. De paracetamol had goed geholpen zei ze en was de volgende dag weer op pad gegaan. Ze heeft flink doorgelopen.
Niet veel later kwamen ook Philippe en zoon Caspar binnen en als het goed is straks ook nog Anthoni met een nieuwe pelgrim. Dus het wordt druk in de herberg.


  • 31 Juli 2018 - 17:51

    Karin:

    Wat een gezelligheid daar! Zou graag even langskomen!

  • 01 Augustus 2018 - 13:36

    Eva:

    Ik ben weer helemaal bij! Wat onzettend leuk dat je allemaal gezellige mensen hebt ontmoet. Je zal het wel prima naar je zin hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aart-Jan

Actief sinds 07 Mei 2018
Verslag gelezen: 7553
Totaal aantal bezoekers 748706

Voorgaande reizen:

13 Mei 2022 - 13 Juni 2022

De Camino Portugues

09 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Aart-Jan pelgrimeert naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: