Dag 30 - Zondagsrust - Reisverslag uit Savières, Frankrijk van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu Dag 30 - Zondagsrust - Reisverslag uit Savières, Frankrijk van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu

Dag 30 - Zondagsrust

Door: Aart-Jan Elsenaar

Blijf op de hoogte en volg Aart-Jan

08 Juli 2018 | Frankrijk, Savières

Totaal gelopen: 820 km. Uitgegeven: 1015 euro

Ik zat vanmorgen om zeven uur al aan het ontbijt. Mevrouw Benoit had mij de avond daarvoor gevraagd , of ik dat geen probleem vond, want ze hadden beiden verplichtingen. Monsieur Benoit ging met zijn wielermaten naar Troyes en was al weg toen ik beneden kwam. Madame Benoit ging met een groepje dames wandelen in de buurt van Anglure en had om half negen afgesproken. Ook al had ik het wel een probleem gevonden, dan had ik geen enkel recht van spreken en zei dus dat allemaal prima te vinden.
Het waren bovendien bijzonder aardige mensen en heb ik vooral met mevr. Benoit aan de keukentafel gezellig zitten praten.

Maar zo stond ik dus om acht uur al buiten en had een etappe van slechts 20 km. Ik had alle tijd en heb die rust ook genomen.
In Mery-sur-Seine heb ik wat boodschappen gedaan voor de lunch, want tipte mevr. Benoit mij, was dit ook het enige dorp waar de winkels open waren in deze etappe.
Op het marktpleintje ben ik op een bankje gaan zitten en met intetesse gekeken hoe de inwoners hun auto's parkeren, snel de bakkerszaak induiken om vervolgens in haast weer weg te rijden.

Vanaf Mery-sur-Seine ging de etappe over een fietspad naar Saviėres. Vergelijkbaar met de Ravel in België, maar nu liep ik parallel aan het kanaal 'le Haute Seine'. Hoewel het ook hier recht-toe-recht-aan ging, was het prachtig wandelen.
Halverwege ben ik gestopt bij een stenen bankje. Heb mijn handdoek uitgelegd, mijn stokbrood, kaasjes en drinken gepakt, e-reader erbij en zo heb ik daar een paar uurtjes heerlijk tegen mijn rugzak aangelegen en zowaar zelfs in slaap gedommeld. Kortom, helemaal in de ruststand.
Dat was wel lekker na een maand van elke dag wandelen.

Tegen een uur of drie besloot ik toch maar mijn slaapadres op te zoeken, want dat lag nog anderhalf uur van mijn rustplek vandaan.
Ik slaap vannacht bij mevrouw Noble, een oude, alleenstaande vrouw. Ze woont aan een drukke straat, een eindje van Saviėree vandaan, maar wel dicht bij de route naar Troyes, dus dst scheelt. Bij haar maak ik weer gebruik van haar badkamer en toilet en slaap ik in een kamer naast die van haar. Vergelijkbaar met mijn overnachting in Velp. Alleen heeft deze mevrouw niet de behoefte om mijn aandacht op te eisen en dat vind ik ook helemaal goed

  • 08 Juli 2018 - 19:07

    Hilde:

    Lekker, zo'n rustdag. Morgen ben je al een maand onderweg! En al zoveel kilometers in de benen. Respect!!

  • 09 Juli 2018 - 10:20

    Eva:

    Wat een awesome baard :D. Lekker dagje zo te horen. Heb je ook wel door hoeveel mensen jou reisverslag lezen ? Hij staat al op 11567 keer bekeken !

  • 09 Juli 2018 - 17:53

    Thom:

    Aan je foto te zien heb je nog steeds goede zin, gelukkig maar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aart-Jan

Actief sinds 07 Mei 2018
Verslag gelezen: 8848
Totaal aantal bezoekers 748743

Voorgaande reizen:

13 Mei 2022 - 13 Juni 2022

De Camino Portugues

09 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Aart-Jan pelgrimeert naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: