Dag 22 - Een kleine correctie - Reisverslag uit Wasigny, Frankrijk van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu Dag 22 - Een kleine correctie - Reisverslag uit Wasigny, Frankrijk van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu

Dag 22 - Een kleine correctie

Door: Aart-Jan Elsenaar

Blijf op de hoogte en volg Aart-Jan

30 Juni 2018 | Frankrijk, Wasigny

Totaal gelopen: 617 km. Uitgegeven: 701 euro

Een kleine correctie is op zijn plaats. Beweerde ik gisteren dat de avontuurlijke GR-paden werden verlaten en je de markeringen niet kon mislopen dan werd dat vandaag al tegengesproken. Het laatste overkwam mij in een bos vlakbij Fontaine Olive. Toen ik over een bosweg liep had ik zowel de markering als het pad over het hoofd gezien. Dat was geen schande, want de markering ging schuil achter laag hangende takken en de ingang naar het pad was begroeid met struiken. Pas toen ik een kilometer of drie het bospad had vervolgd kreeg ik argwaan. Wat ben ik dan toch erg blij met mijn GPS-bestand, die aangaf dat ik te ver was gelopen en mij weer keurig naar de route bracht.

Ook de etappe liep grotendeels samen met GR-route 654 en liep door bossen en talloze met gras overwoekerde landweggetjes. Over die landweggetjes was het mooi, maar vermoeiend lopen, vooral als er flink moest worden geklommen. Maar dat leverde wel weer mooie uitzichten op en als klap op de vuurpijl twee rode vossen, die vlak voor mijn neus een weiland overstaken en in het bos verdwenen.
Ook het lopen in het bos was bijzonder. In het bos Quatre-Frėres kreeg ik te maken met een omleiding i.v.m. de aanwezigheid van groot wild. Maar ook de omleiding liep door het bos en zag ik duidelijke sporen van everzwijnen. En als ik die zwijnen uit de strip van Asterix en Obelix voor me zag hoopte ik die niet tegen te komen en dat deed ik gelukkig ook niet.

Ik was wel blij dat ik af en toe zo'n bos in kon duiken, want het was zeer warm vandaag, met temperaturen oplopend naar 32¤. Veel drinken dus onderweg. Nu kan ik ondertussen al een paar woordjes Frans , maar de belangrijkste zin vandaag was: vous avez aussi l' eau. Dat heb ik onderweg wel een keer of vijf gevraagd en elke keer lukte dat, soms zelfs met ijsklontjes erin.

Rond half vijf was ik in Wasigny en werd ik met de auto opgehaald door mijn gastheer Jos. Jos woont met zijn vrouw Christelle in Grandchamp, zo'n vier kilometer van Wasigny en we hadden afgesproken bij de kerk van Wasigny.
Ik kan je zeggen dat het erg lekker is om na 28 km. in de hitte te hebben gelopen nu gereden te worden.
Jos heeft een boerderij, noemt zich ook bio-boer en wil helemaal zelfvoorzienend zijn. Zowel de boerderij als zijn werk roepen nostalgische gevoelens bij mij op, want zo leefde mijn broer ook toen ik in de beginjaren bij hem werkte.
Ik ben niet de enige gast. Er slaapt nog een vrouwelijke pelgrim die nu uit l' Ecaille wordt opgehaald en er komt nog een groep van tien personen om mee te eten.
Het kan dus een bijzondere avond worden.

  • 01 Juli 2018 - 17:22

    Thom:

    Hele knappe foto. Geeft wel aan dat je het goed naar je zin hebt! Ben benieuwd hoe je baard er aan het eind van de rit uitziet of ben je van plan je nog te scheren?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aart-Jan

Actief sinds 07 Mei 2018
Verslag gelezen: 7863
Totaal aantal bezoekers 748726

Voorgaande reizen:

13 Mei 2022 - 13 Juni 2022

De Camino Portugues

09 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Aart-Jan pelgrimeert naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: