Dag 3 - Wilskracht - Reisverslag uit Doesburg, Nederland van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu Dag 3 - Wilskracht - Reisverslag uit Doesburg, Nederland van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Wilskracht

Door: Aart-Jan Elsenaar

Blijf op de hoogte en volg Aart-Jan

11 Juni 2018 | Nederland, Doesburg

Gelopen totaal: 85 km. Uitgaven totaal: 90 euro

Vandaag stond meteen een van de langste etappes op het programma. Een tocht van 35 km naar Doesburg. Vanochtend om acht uur vertrokken en na twee uur wandelen merkte ik al dat mijn voeten wat zeer begonnen te doen. Ik stapte dapper voort in de wetenschap dat er nog heel wat kilometers gelopen moeten worden.

Vlak achter Zelhem werd ik aangehouden door een haveloos uitziende man, die een onsamenhangend verhaal afstak, maar uiteindelijk met een goed advies kwam.
..."en ik zeg het u meneer, en neem het maar gewoon van mij aan. Ik had geen papieren ziet u, dus ik mocht niet bij de commando's, maar ik zeg het u meneer, het zit allemaal hier in dit koppie meneer, pure wilskracht, want als ze in mijn koppie hadden gekeken, en neem dat nu maar van mij aan, dan had ik er bij gezeten. Want ik geef nooit op hė, dat noemen ze nou wilskracht.

Op wilskracht ben ik rond half vijf in Doesburg aangekomen. En toen ik bij mijn gastadres de schoenen en sokken uitdeed telde ik zo een grote en enkele kleine blaartjes, voornamelijk op mijn tenen. Ik stond perplex. Ik heb nooit blaren en nu opeens zoveel en ik ben nota bene nog maar drie dagen onderweg.
Als ik er zo over nadenk dan zijn vooral mijn (te?) zware rugzak en de warmte de grootste boosdoeners.
Inmiddels heb ik de nodige acties ondernomen. Morgenochtend brengt mijn gastheer me naar een huisartenpost om de blaren door te prikken en te verzorgen en heb ik een pakketje gemaakt met ongeverr twee kilo aan spullen (o.a. mijn sandalen en tablet) om daarmee makkelijker te lopen en daardoor ook minder druk op mijn voeten
Morgen heb ik een korte etappe en kan ik op mijn gemak hier de zaken afhandelen.
Ik geef de moed niet op en dat mogen jullie van mij aannemen mensen, ik ga op wilskracht verder.

@ Hilde: van harte gefeliciteerd met je 60e verjaardag.

Aart-Jan

  • 13 Juni 2018 - 16:50

    Eva:

    Pap, wat kan je toch prachtig vertellen. Wat lijkt mij het lastig om gelijk al zo’n tegenvaller te hebben, maar ik had ook niet anders van je verwacht en dat je door zou gaan!

  • 13 Juni 2018 - 18:09

    Thom:

    Jij hebt volgens mij voldoende wilskracht! Ga je waarschijnlijk ook nog wel vaker nodig hebben maar ik maak me er geen zorgen over dat alles goed gaat komen! Kijk uit naar de rest, met name je avonturen in het buitenland straks!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aart-Jan

Actief sinds 07 Mei 2018
Verslag gelezen: 7285
Totaal aantal bezoekers 748661

Voorgaande reizen:

13 Mei 2022 - 13 Juni 2022

De Camino Portugues

09 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Aart-Jan pelgrimeert naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: