Dag 1 - Afscheid - Reisverslag uit Eibergen, Nederland van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu Dag 1 - Afscheid - Reisverslag uit Eibergen, Nederland van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu

Dag 1 - Afscheid

Door: Aart-Jan Elsenaar

Blijf op de hoogte en volg Aart-Jan

09 Juni 2018 | Nederland, Eibergen

Afstand 26 km. - uitgaven 19 euro

Het afscheid nemen viel mij zwaarder dan verwacht. Verdriet met een klein
beetje schuld en opwinding vochten om voorrang,
Verdriet en een beetje schuldig omdat ik Karin achter laat en zij de komende periode ook een enerverende periode gaat krijgen en opwinding omdat ik een avontuur instap en heel nieuwsgierig ben hoe iedere dag zal verlopen,
Ik vond het fijn dat John en Miranda erbij waren. Eerst nog een kop koffie drinken samen maar toen moest ik weg en werd ik door Karin, Anne, Eva en John en Miranda hartstochtelijk uitgezwaaid.

Ik was nog maar net op weg toen ik in het Volkspark ineens achter mij hoorde: "Hey buon camino man". Mijn pelgrimsschelp werd meteen opgemerkt. De man die mij nariep had vorig jaar de camino Nord gelopen.
" Moet je kijken" zei hij, "ik krijg gewoon weer kippenvel. Jij gaat een heel bijzondere tijd meemaken, man".
Na het emotionele afscheid was dit een leuke opsteker.

De weg naar Eibergen was in het begin niet spectaculair. Ik fiets tot Haaksbergen de zelfde weg iedere dag naar mijn werk. Pas op het moment dat de weg richting het Buurserzand ging moest ik mijn wandelboek uit de rugzak halen.
Het was een warme dag vandaag en vooral mijn voeten vonden al dat zweet niet fijn.
Om 17.00 uur kwam ik aan bij mijn gastadres. De fam. Klein Punte, hoog bejaarde mensen die vroeger de camino vanuit Eibergen hadden gefietst en zit ik nu in een bloedheet kamertje dit verslag te typen.

@ John en Miranda: het mes kwam meteen al goed van pas toen ik plastic van een tube moest loskrijgen,
@ Anne: de zak snoep is al bijna op want snoepen en een verslag typen gaat heel goed samen.

  • 10 Juni 2018 - 08:36

    Jan Pietersen:

    Dag Aart Jan,
    Ik heb je net even ontmoet in Eibergen. Je vertelde me van je voorgenomen tocht van 110 dagen.
    Heel veel goede dingen wens ik je en veel fijne ontmoetingen!
    Dat de tocht mag beantwoorden aan je verwachtingen!!

    Groet,

    Jan Pietersen

  • 10 Juni 2018 - 20:00

    Aart-Jan Elsenaar:

    Dank voor je reactie Jan. Het was leuk om je even gesproken te hebben.
    Dat is ook zo bijzonder aan reis. Je komt met veel mensen in contact en ieder heeft zijn eigen verhaal.

  • 13 Juni 2018 - 16:44

    Eva:

    Wat ontzettend leuk dat je in Enschede zelf al gelijk werd herkend ! Nog maar net begonnen en dit lijkt mij al een ware motivatie.

  • 15 Juni 2018 - 07:17

    Joke:

    dag Aart Jan,

    Ik lees dat je op de fiets was tot Haaksbergen.
    Is dit alleen de eerste dagen?
    Of ga je de fietsroute doen naar Santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aart-Jan

Actief sinds 07 Mei 2018
Verslag gelezen: 7465
Totaal aantal bezoekers 748703

Voorgaande reizen:

13 Mei 2022 - 13 Juni 2022

De Camino Portugues

09 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Aart-Jan pelgrimeert naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: