Dag 51 - Hiep, hiep, hoera in de gloria - Reisverslag uit Bénévent-l'Abbaye, Frankrijk van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu Dag 51 - Hiep, hiep, hoera in de gloria - Reisverslag uit Bénévent-l'Abbaye, Frankrijk van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu

Dag 51 - Hiep, hiep, hoera in de gloria

Door: Aart-Jan Elsenaar

Blijf op de hoogte en volg Aart-Jan

29 Juli 2018 | Frankrijk, Bénévent-l'Abbaye

Totaal gelopen: 1361 km. Uitgegeven: 1829 euro

Het is heel bijzonder om jarig te zijn tijdens mijn camino. Ik kan me niet herinneren dat ik om half zes in de ochtend al uitbundig wordt gefeliciteerd.
En alsof het zo moest zijn had ik vandaag een prachtige wandeling. De mooiste van de hele camino tot nu toe. Volgens Olivier, een gelovig man, een cadeautje van God, voor mij een geweldige dag en beschouw ik deze camino als een groot cadeau.

Het was gisteren laat geworden met eten. We begonnen pas rond acht uur en ik had inmiddels flinke honger gekregen. Mijn bio-ritme begint al te wennen aan de Franse eettijden, maar acht uur was nog niet eerder gebeurd. Maar het wachten werd beloond, want de gastvrouw had een vijfgangenmenu gemaakt en met de gebruikelijke rosė en rode wijn hebben we tot een uur of tien heel gezellig met elkaar gegeten.

Vandaag de hele dag met Olivier en Conny opgelopen naar Marsac. De dag begon al schitterend met een opkomende zon, die zijn goudgele stralen over de weilanden en velden liet schijnen. Een prachtig kleurenpalet, niet op een foto vast te leggen en eigenlijk ook niet te beschrijven. Maar zo mooi, dat ik een tijd lang volledig onder de indruk doorliep.
Het landschap is hier ook weer anders. Het is bergachtiger geworden en daardoor zeer afwisselend. Je kan eindeloos wegkijken over de valleien en aan de horizon de hoge met bomen begroeide bergen. Puur genieten.

In Bėnėvent 'l Abbaye een rustpauze gehouden in een cafe. Daar kreeg ik tot míjn verrassing van Olivier een gebakje. Terwijl hij er een aansteker bij hield als symbool voor een brandende kaars werd ik in het Frans door hem en Conny toegezongen. En van Conny kreeg ik nog een klein boeddha beeldje als een reisgenootschap naar Fisterra.
Naast ons zaten een aantal vrienden uit het dorp en ook zij kwamen mij feliciteren. Een van die mannen was vandaag opa geworden dus over en weer hebben we elkaar een rondje gegeven, ter ere van deze heuglijke gebeurtenissen.
Het werd een zeer gezellige bedoeling en de rustpauze duurde veel langer dan de bedoeling was.

Desondanks waren we tegen drie uur al op de plaats van bestemming. We slapen op een mini-camping La Balade, een kilometer of drie van Marsac.
Ik slaap met Olivier in een pipo-wagen en Conny in het huis van de campingeigenaar. Ook Alex en Floor zijn inmiddels gearriverd. De campingeigenaar, Ruud, gaat voor ons koken en als het net zo gaat als gisteren kan het weer laat worden.

Hoewel de avond dus nog niet voorbij is kan ik nu al zeggen dat ik een hele leuke en bijzondere verjaardag heb gehad.
En dank Erna en lieve collega's voor de hartelijke felicitaties.

  • 29 Juli 2018 - 18:14

    Mieke:

    Lieve Aart-Jan, van harte met je verjaardag! Ik zal je leeftijd niet noemen, dat is niet zo aardig ;-)
    Zo te horen wordt het steeds leuker bij jou, goed zo!! Jammer dat we niet even een glaasje met je kunnen meedrinken maar ik zal vanavond met Karin op je proosten. Morgen vertrekken Karin en ik om een uur of 12 richting Zuid-Limburg en zullen daar de komende week ook wel wat kilometers lopen maar ik denk dat we geen één dag in de buurt komen van de afstand die jij aflegt. Ik hoop dat je nog even van deze avond kan genieten en dan maar weer veel succes voor morgen!!! Dikke verjaardagskus!!! XXX

  • 29 Juli 2018 - 18:37

    Gerald:

    Van harte Aart-Jan! Leuk om je reis te volgen. Veel succes en plezier op weg naar de eindbestemming. Groet vanuit m’n vakantieadres in Bagnères-de-Bigolle (Hautes-Pyrénées).

  • 29 Juli 2018 - 19:14

    Sneaker:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Tot de 3e donderdag in oktober ;-)

  • 29 Juli 2018 - 19:37

    Ma Kaptein:

    Geliefde schoonzoon ,
    Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een bijzondere verjaardag en zo veel hartelijkheid en vriendschap! En ik nog wel denken: zou hij zijn geliefden van daag niet missen. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Fijn dat je zo,n mooie dag hebt. Ik wens je heel veel goeds moois en goeds toe op je verdere pelgrims tocht.
    Je schoonmoeder, die een heel warm plekje voor jou in haar hart heeft!

  • 29 Juli 2018 - 19:56

    Hilde:

    Lieve Aart Jan, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Ook namens Harry. Bijzonder om je verjaardag op deze manier te vieren. Hoop dat je ook een gezellige avond hebt gehad. Wij zullen zo meteen een glaasje op je drinken.

  • 29 Juli 2018 - 20:20

    Jan Pietersen:

    Van harte gefeliciteerd met deze dag en ik hoop, dat je een heel mooi, gezond nieuw levensjaar tegemoet mag zien!

    Je beschrijvingen van het landschap en je ontmoetingen blijven prachtig om te lezen!
    Wat fijn, dat je zo kunt genieten!

    Bon voyage !

    Jan Pietersen

  • 29 Juli 2018 - 22:31

    Marie-josé:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat maak je veel mee. Erg leuk om te lezen elke dag. Wat een onderneming. Fijn dat goed gaat en dat je zulke leuke mensen ontmoet. Elke dag is weer een verrassing. Nog heel veel mooie jaren gewenst en heel mooie reis nog. Geniet ervan.veel groeten mariejose

  • 01 Augustus 2018 - 13:30

    Eva:

    Wat zal dat een heerlijke dag zijn geweest, en een bijzondere ervaring !

  • 03 Augustus 2018 - 12:44

    Maryse:

    Gelukkige verjaardag!

  • 11 Juni 2019 - 16:42

    Ruud:

    Jullie waren een mooi stel en nog bedankt voor het leuke verhaal en de reclame voor ons mooie plekje! ruud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aart-Jan

Actief sinds 07 Mei 2018
Verslag gelezen: 7838
Totaal aantal bezoekers 748670

Voorgaande reizen:

13 Mei 2022 - 13 Juni 2022

De Camino Portugues

09 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Aart-Jan pelgrimeert naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: