Dag 4 - de Veluwe - Reisverslag uit Rozendaal, Nederland van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu Dag 4 - de Veluwe - Reisverslag uit Rozendaal, Nederland van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu

Dag 4 - de Veluwe

Door: Aart-Jan Elsenaar

Blijf op de hoogte en volg Aart-Jan

12 Juni 2018 | Nederland, Rozendaal

Afstand gelopen: 109 km. Uitgaven: 133 euro

Ik was vannacht te gast bij de fam. Brandsma die in een prachtig oud huis woonden (de Bearenburch) aan de voet van de Martinitoren.
Vandaag stond een relatief korte etappe op het programma en had ik voldoende tijd om in Doesburg op zaken te stellen.
Eerst een Post NL winkel opgezocht en een pakketje van ruim 2 kg.aan spullen weer naar huis laten opsturen.
En om elf uur bracht mijn zorgzame gastheer mij met de auto naar de huidartsenpost en bleef de hele tijd op de parkeerplaats wachten tot ik klaar was.
Dat duurde minstens een half uur. De assistente heeft alle blaren doorgeprikt en met betadine behandeld. Ze wenste mij heel veel sterkte toen ik vertelde met deze voeten nog 2600 km. moet lopen.

Maar het resultaat was dat ik vandaag heerlijk heb gewandeld.
Het was ook prima wandelweer. Bewolkt en zo'n 19 graden was perfect.
Het eerste deel tot Ellecom was niet veel aan. Recht toe recht aan langs een grote weg , maar vanaf De Steeg kwamen we op de Veluwe terecht en daar was het prachtig. Een aantal keren flink moeten klimmen en dat was meteen een goede voorbereiding op de bergen die nog moeten komen.
Helaas ook nog een keer verkeerd gelopen wat 2 km. extra kostte.
Uiteindelijk kwam ik rond half zes in Rozen
daal aan en voor het eerst zonder pijnlijke voeten.

  • 12 Juni 2018 - 21:02

    Mieke:

    AJ zo fijn om te horen dat het probleem met je voeten opgelost lijkt te zijn. 2 kilo minder, dat scheelt behoorlijk denk. Ik kijk elke dag naar je verslag uit, erg leuk om te lezen! Succes voor je volgende etappe!!!

  • 12 Juni 2018 - 21:02

    Mieke:

    AJ zo fijn om te horen dat het probleem met je voeten opgelost lijkt te zijn. 2 kilo minder, dat scheelt behoorlijk denk. Ik kijk elke dag naar je verslag uit, erg leuk om te lezen! Succes voor je volgende etappe!!!

  • 13 Juni 2018 - 08:54

    Miranda:

    Hoi Aart-Jan,

    Gelukkig geen blaren meer. Behalve dan de doorgeprikte :-)
    Zo te lezen ben je verder goed begonnen en ontmoet je leuke, lieve en interessante mensen!
    Echt iets voor jou, ik zie het zo voor me hoe je praatjes maakt met al die mensen en geïnteresseerd bent in hun verhaal. Met de nodige humor.
    En daarnaast ook de rust van het alleen lopen en genieten van de natuur.

    Voor vandaag weer veel succes en ook plezier!
    Wij kijken uit naar je verslag!

    Groetjes,
    Miranda

  • 13 Juni 2018 - 09:32

    Aart-Jan Elsenaar:

    Hoi Mieke en Miranda
    Dank voor jullie bemoedigende woorden. Ik ben vol vertrouwen en heb er nog steeds heel veel zin in.

  • 13 Juni 2018 - 18:06

    Thom:

    Dag Pap,

    Leuke foto's hoor. Ziet er uit alsof je het erg naar je zin hebt!

  • 13 Juni 2018 - 19:06

    Aart-Jan Elsenaar:

    Heb je goed gezien Thom :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aart-Jan

Actief sinds 07 Mei 2018
Verslag gelezen: 7277
Totaal aantal bezoekers 748636

Voorgaande reizen:

13 Mei 2022 - 13 Juni 2022

De Camino Portugues

09 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Aart-Jan pelgrimeert naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: