Dag 39 - Heerlijk asfalt - Reisverslag uit Saint-Révérien, Frankrijk van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu Dag 39 - Heerlijk asfalt - Reisverslag uit Saint-Révérien, Frankrijk van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu

Dag 39 - Heerlijk asfalt

Door: Aart-Jan Elsenaar

Blijf op de hoogte en volg Aart-Jan

17 Juli 2018 | Frankrijk, Saint-Révérien

Totaal gelopen: 1035 km. Uitgeven: 1461 euro

Vandaag moet ik het voor de trouwe lezers kort houden. Door verbindingsproblemen en lang natafelen is het inmiddels laat geworden.

Ik ben vanmorgen samen met Denis al vroeg op pad gegaan, omdat we een lange etappe voor de boeg hadden.
We werden hartelijk uitgezwaaid door Huberta en de vrijwilligers van onze slaapplek 'l Esprit de Chemin. Gelijktijdig namen we afscheid van het Duitse echtpaar Peter en Magdalene Ricksen, die (hoe klein is de wereld) uit Rheine komen, net over de grens bij Enschede.
Zij zijn in Vezelay gestart en lopen nu gedurende twee weken tijdens hun vakantie een stuk van Jacobsweg.

Denis en ik besloten om vandaag opnieuw samen op te lopen, omdat we beiden de refuge van St. Reverien als eindbestemming hebben. Het leuke van het contact met Denus is, dat ondanks dat weer gebrekkig communiceren, wij het prima met elkaar kunne vinden.
We lopen ook hele stukken voor of achter elkaar aan om dan op een bepaalt punt weer samen op te lopen.
De etappe vandaag ging voornamelijk over kleine Franse binnemwegen en dat vond ik heerlijk na al die gras- steenslag- en keienweggetjes.

Rond vier waren wij op de plaats van bestemming. De refuge is een oud postkantoor. Totaal uitgeleefd. Boven hebben ze bedden neergezet en beneden is een oude keuken en daarachter weer een douche en toilet.
Wel staat er van alles aan levensmiddelen zodat je er een goede maaltijd kan bereiden.
We waren nog maar net gearriveerd of er stopte een auto voor dr deur en daar kwam het Duitse echtpaar uitgestapt. Die hadden zichzelf overtroffen in de afstand, waren moe geworden, geen plek om te slapen en hadden onthouden waar wij gingen slapen.
Kort en goed we hebben samen gekookt, de tafel en stoelen nasr buiten gebracht en lekker buiten gegeten onder het genot van een glas rode wijn en het werd een hele genoegelijke en gezellige avond.

• 19 Juli 2018 - 09:23

Thom:

Echt leuk om te lezen dat het zo goed gaat en dat je zulke leuke contacten hebt opgebouwd!

• 20 Juli 2018 - 12:28

Eva:

Wij hadden dus gisteren mensen op bezoek voor de twee lege kamers in ons huis om te bezichtigen. En dan inderdaad hoe klein de wereld is en nu sprake van puur toeval was er ook iemand op bezoek uit Rheine !!