Dag 6 - Nijmegen - Reisverslag uit Gassel, Nederland van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu Dag 6 - Nijmegen - Reisverslag uit Gassel, Nederland van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Nijmegen

Door: Aart-Jan Elsenaar

Blijf op de hoogte en volg Aart-Jan

14 Juni 2018 | Nederland, Gassel

Totaal gelopen: 165 km. Uitgaven: 198 euro

Deze dag stond in het teken van Nijmegen.
Vanmorgen rond negen uur uit Lent vertrokken en goed een uur later was ik in Nijmegen. En toen ik de stad via de wijk Weezenhof aan de zuidzijde weer verliet was het half twee in de middag.
Nou moet ik erbij zeggen dat ik niet de hele tijd aan het lopen ben geweest. In Nijmegen kwam ik al vrij snel in het park bij De Valkhof en omdat ik hier veel over gehoord had, maar nog nooit in het echt gezien heb ik de tijd genomen om de ruine uit de tijd van Karel de Grote te bezichtigen. Ik trof het dat er op datzelfde moment een schoolklas door een gids werd rondgeleid en door mij even aan te sluiten kreeg ik mooi wat extra informatie.
Het was vanochtend zonnig weer en heb ik op een bankje met uitzicht op de Waal een paar koeken en een appel gegeten die ik van mijn gastvrouw meekreeg voor onderweg.
En omdat mijn voeten ook niet meer pijnlijk aanvoelen begin ik steeds meer van het trekken en buiten zijn te genieten.
In het centrum bij De Kruidvat uit voorzorg wat extra rollen tape gekocht en heb ik in de Sint Stevenskerk een zeer fraaie stempel in mijn paspoort laten zetten.

Toen ik Nijmegen net uit was kreeg ik via mijn smartphone een berichtje dat mijn reistijd naar huis 1 uur en 34 minuten bedrieg. Na vijf dagen wandelen vond ik dit een ontluisterende mededeling.

Net toen ik het Maas-Waalkanaal was overgestoken sloeg het weer om en begon het te regenen. Voor het eerst moest ik mijn regenjas aantrekken. En hoewel het tot Grave heeft geregend vond ik het helemaal niet erg. Ik neem het weer zoals het is. Je kunt het toch niet beïnvloeden en het zal tijdens mijn tocht nog wel veel vaker gebeuren.

In Grave heb ik avondeten en boodschappen voor het ontbijt gekocht. Ik slaap vanavond in een Airbnb in Gassel en moet dit keer voor alles zelf zorgen. Het adres ligt ook nog 2 km. van de route, maar er was in de directe omgeving niet iets goedkoper te vinden.
Hoewel, het is niet altijd lonend om een slaapplek van te voren vast te leggen. In Escharen, zo'n 3 km. van mijn slaapadres stopte er plotseling een auto en een, helaas niet al te jonge vrouw meer, vroeg of ik een slaapplaats zocht.
Die had ik dus al, maar ik dacht wel bij mijzelf dat als een rugzak zo'n aantrekkingskracht heeft ik mij in Frankrijk geen zorgen hoef te maken dat ik nergens kan slapen.

  • 14 Juni 2018 - 19:44

    Karin:

    Hoezo 'een helaas niet al te jonge vrouw'?? Had je er anders wel oren naar gehad? ;-)

  • 14 Juni 2018 - 20:22

    Aart-Jan Elsenaar:

    Oeps!! Was even vergeten dat jij natuurlijk ook mijn blog leest :-)

  • 14 Juni 2018 - 20:24

    Mieke:

    Haha Karin, beetje jaloers.....Wij zijn net terug van onze dagelijkse avondwandeling door Rome en bij het naar binnenstappen dacht ik al: snel kijken of er weer een bericht van AJ is! Zo leuk om zo "mee te lopen" met je! Hier loop ik ook heel wat af (al staat het niet tot verhouding wat jij doet). Een tijdje geen auto of fiets tot je beschikking hebben is zo slecht nog niet. Nog ruim twee weken en dan hoop ik die avondwandelingen met je vrouw en met je dochter te maken. Slaap lekker straks AJ en tot je volgende bericht. X

  • 14 Juni 2018 - 21:43

    Anne:

    Wat fijn pap dat je nu zo lekker kan genieten. Want als jij dat doet maakt me dat zelf natuurlijk ook heel blij.
    Ik blijf toch nog altijd heel veel respect voor je te hebben.
    En wat ontzettend grappig dat je ook door best veel mensen wordt herkend met je grote rugzak en je schelp.
    Mis je al wel een beetje hoor.
    Xxx

  • 15 Juni 2018 - 08:12

    Eva:

    Hahaha pap, hou je wel een beetje in hè... Zal straks vast goed komen als je nu al goed herkend word. En wat Mieke zegt inderdaad, het lijkt net alsof wij meelopen !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aart-Jan

Actief sinds 07 Mei 2018
Verslag gelezen: 7250
Totaal aantal bezoekers 748629

Voorgaande reizen:

13 Mei 2022 - 13 Juni 2022

De Camino Portugues

09 Juni 2018 - 02 Oktober 2018

Aart-Jan pelgrimeert naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: