Het begint te kriebelen !! - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu Het begint te kriebelen !! - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Aart-Jan Elsenaar - WaarBenJij.nu

Het begint te kriebelen !!

04 Juni 2018 | Nederland, Enschede

Nog vier dagen en dan begin ik aan mijn wandeltocht van ruim 2700 km. naar Santiago de Compostella.
Ik merk dat zich een (gezonde) spanning van mij meester maakt. Wat staat mij te wachten in die vier maanden, zal de reis voorspoedig verlopen of zal ik tegenslagen te verwerken krijgen? En het beklemt me ook dat ik mijn gezin lange tijd moet missen. Natuurlijk zullen ze zich redden, maar toch...... in vier maanden gebeurt veel en moet ik daar dan niet bij zijn....
Ik troost mij met de gedachte dat het een normaal verschiijnsel is dat je zo vlak voor het vertrek aan het twijfelen komt.

Ondanks deze twijfel heb ik ook ongelofelijk veel zin om een lange periode te wandelen en ben ik er helemaal klaar voor.
Op mijn werk is inmiddels iedereen op de hoogte van mijn vertrek en houd ik mij de komende dagen nog vooral bezig met afrondende werkzaamheden en overdrachtszaken.
Donderdag ga ik met mijn gezin uit eten en vrijdag ga ik in alle rust mijn rugzak inpakken en laat ik in de Jacobuskerk op de Oude Markt mijn eerste stempel zetten in mijn pelgrimspaspoort.
En dan is het eindelijk zover. De volgende dag vertrek ik, uitgewuifd door Karin, Eva en Anne en mijn goede vrienden John en Miranda van de Oude Markt voor mijn camino naar Santiago de Compostella.

• 04 Juni 2018 - 20:38

Mieke:

Bijna Aart-Jan, als ik in Nederland was zou ik ook komen om je uit te zwaaien. Heel veel succes en mooie avonturen toegewenst. Liefs XXX

• 04 Juni 2018 - 21:29

Aart-Jan Elsenaar:

Bedankt Mieke en jouw wens ik een fijne tijd in Rome

• 05 Juni 2018 - 07:40

Francis Scheggetman:

Aart-Jan, respect voor jou missie, toi, toi, toi!!!